تجربه ای هم سطح واقعیت در دنیای بازی!

قابلیت Ray-tracing در بازی ها, کارت گرافیک هایی با قدرت 100 برابر کارت گرافیک های امروزی و قابلیت photorealistic در واقعیت مجازی, کارت گرافیک هایی با قدرت 40 برابر کارت گرافیک های امروزی نیاز دارد.

 همانطور که بارها خدمت شما عرض کردیم قابلیت Ray-tracing آینده بازی های رایانه ای می باشد. با اینکه دمو های بسیاری در این زمینه از سیستم های رندرینگ مخصوص این تکنولوژی دیده ایم.  هنوز شاهد  بازی  با این قابلیت جدید نبوده‌ایم. و آن طور که مشخص است,  به این زودی  به این قابلیت دست نخواهیم یافت. طبق گفته ریچارد کامرون, رئیس انویدیا در برزیل, برای قابلیت Ray-tracing در بازی ها, حد اقل به کارت گرافیک هایی با صد برابر قدرت امروزی نیاز خواهیم داشت.

اکنون قابلیت واقعیت مجازی در بازی های ویدیویی امکان پذیر است. در نتیجه گفته های ریچارد کامرون می توان فهمید که به محض اینکه سخت افزار مورد نیاز برای  قابلیت photo realistic در واقعیت مجازی فراهم باشد, کاربران عینک واقعیت مجازی را به چشمان خود زده و آنقدر غرق دنیای واقعیت مجازی شده که فرق دنیای واقعی و مجازی را نخواهند فهمید.

  به بیانی دیگر, رایانه‌های شخصی هنوز به  دوره اوج خود  نرسیده اند. شایان ذکر است که شرکت انویدیا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مرز های تکنولوژی را با سرعت طی کند. با این تفاسیر, به نظر می رسد که شرکت ای ام دی قادر به رقابت با انویدیا نمی باشد.

حال به نظر شما آیا شرکت انویدیا با همین سرعت به پیشرفت ادامه خواهد داد یا اینکه پس از مدتی سرعت پیشرفتش کاهش می یابد؟ نظرات خود را با تیم مربع به اشتراک بگذارید.

منبع: dsogaming

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *