ایجاد گزارش با استفاده از ابزار Report در اکسس
گزارش ها یکی از مهم ترین قسمت های یک نرم افزار هستند که در ارائه ها و آمار گیری ها بسیار کاربرد دارند. از این گزارش ها می توان برای نمایش و خلاصه سازی اطلاعات موجود در جداول بانک اطلاعاتی استفاده نمود. حال در این بخش قصد داریم نحوه ساخت یک گزارش با استفاده از ابزار ریپورت را برای شما توضیح دهیم. استفاده از ابزار Report در اکسس از ساده ترین و سریعترین روش ها برای ساخت یک گزارش است. با این ابزار می توان از روی جداول و یا کوئری های که در DataSheet باز شده است، یک گزارش ایجاد کرد.
1- ابتدا جدول کوئری یا پرس و جو مورد نظر خود را در قسمت DataSheet باز کنید. سپس از گروه Report در قسمت Create روی ابزار Report کلیک کنید.
2- گزارش نمایش داده شده و عنوانی که هم نام با جدول و یا پرسو جو می باشد برای گزارش در نظر گرفته می شود. برای ذخیره گزارش روی نام آن کلیک راست کرده و از منوی حاصل گزینه Save را مطابق شکل انتخاب کنید.
3- در پنجره ی باز شده در قسمت Report Name نام دلخواه را برای گزارش تایپ کرده سپس بر روی دکمه ok کلیک کنید. در این قسمت گزارش شما آماده می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.